fredag 9 januari 2015

150109 nr 60


Jobbarliv
Akryl på platta, 15x15 cm

Igår kväll var det dags att gå till jobbet igen efter några snabbt förbiilande lediga dagar. Natten passerade lugnt förutom ett litet missöde när jag var iväg och fyllde upp några dunkar med diesel. En del av innehållet ville inte hålla sig kvar i den ena av dunkarna utan skvalpade ut över mig när jag lastade på trucken. Det luktade inte lite i hytten när jag körde tillbaka. Men, rena arbetskläder hade jag gott om nere i skåpet, så vad gjorde det.
   Så mycket idéer för motiv och skapande hade jag inte idag. Satt mest och kleggade med färg och lyssnade på en ljudbok som jag kom på att jag tyckte var rätt trist både vad gällde innehåll och uppläsare. Så det gav jag upp och satte på lite musik istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar